dilluns, 8 de juliol del 2013

Pedraforca

El Pedraforca. No podia faltar aquest cim com a muntanya emblemàtica de Catalunya. Un cim que no cal presentació ja que segurament és la muntanya més fotografiada del nostre territori. El recorregut triat ha estat el més clàssic el que coneix tot excursionista que vulgui pujar aquest cim tant especial. Per Sant Pere al Pedra!!!

En aquest cim vaig tenir el privilegi d'estar acompanyat per tres grans corredors de muntanya, amants de la muntanya, que van fer del recorregut un gran dia per a mi. El fet de poder anar acompanyat és una manera de compartir aquests moments tant especials. Moltes gràcies Jordi, moltes gràcies Jose, moltes gràcies Jordi. Tot un privilegi compartir amb vosaltres aquests moments!!! Segur que en repetirem!!!

El recorregut s'inicia des del Mirador de Gresolet i puja al refugi de Lluís Estasen seguint les marques de color groc, passant per la Bauma de les Orenetes, arribant al Coll de Verdet. Des d'aquí el recorregut es torna força exigent per les grimpades i desgrimpades abans no s'arriba al cim del Pollegó Superior de 2506m punt mes alt del Pedraforca.

1 hora i 7 minuts mes tard hem arribat al cim. A partir d'ara queda una vertiginosa baixada des del cim passant per l'Enforcadura, baixant per la cada cop més deteriorada Tartera i girant cap a l'esquerra en direcció un altre cop al refugi Lluís Estasen i d'allà en menys de 5 minuts un altre cop al punt de partida. En 30 minuts ja tornem a estar al mirador de Gresolet completant el recorregut en 1h 38 minuts i 15 segons. Un molt bon temps que realment no m'esperava.

Ja en tenim quatre!!! Mica en mica es va completant el repte. Ja quasi a la meitat en el nombre de cims però no en les hores restants. Encara queden els cims mes grans, els mes determinants, els mes alts, els mes decisius!!! I gaudint cada metres.

Amb els acompanyants de luxe un cop finalitzada la ruta. De dreta a esquerra, Jose, Jordi, Jordi i jo mateix. Ara toca disfrutar del moment i celebrar-ho!!!!

Aquestes son les dades:

Distància fins al cim:       4,60km                            Distància baixada:     3,65km
Desnivell positiu:            1050m                               Desnivell negatiu:     1050m
Temps de pujada:          1h 07min 25seg               Temps baixada:         30min 50seg

Distància total:        8,25km
Desnivell total:        2100m
Temps total:            1h 38min 15seg

El Pedraforca m'ha servit per recuperar temps, la qual cosa era necessari en els cims que em quedaven. Tenia previst realitzar-lo en 1h i 45min per tant he recuperat 6 minuts i 45 segons.

Així està el quadre amb els quatre cims fets fins ara:

Amb el Pedraforca he recuperat temps, doncs si abans anava 6 minuts i 17 segons per sobre de la previsió, ara tan sols vaig 28 segons per sota la previsió, ufff apurant!!!!!
Ara queden 17 hores 45 minuts 28 segons pels sis cims que resten. Quatre cims i 6 hores 14 minuts i 32 segons de repte!!!! Quants números!!!!

Salut i muntanya!!!

1. Felicitats Pere!! vas recuperant temps, i ara més o menys estàs sobre el previst!! ;-) A seguir igual! Elvira.

2. Pere kins nervis. Fins i tot a mi m'arriba un rau rau al fer el seguiment del blog. has filat molt prim amb les previsons. Senyal ke et coneixes molt be a tu mateix i les teves capacitats i tambe coneixes el terreny. Em trec el barret...Si Senyor!!!!!! Marc Rosell

1. Moltes gràcies Marc!!! M'alegra que segueixis el bloc!!! Queda pendent un Montgrós!!!!